Abans d'efectuar tota recuperació d'activitat física, la prioritat és visitar al metge de capçalera.
No cal un especialista de l'esport : El vostre metge associarà el vostre examen clínic (tensió, pols, cor...) al
vostre historial mèdic. Aleshores ell li dirà si es pot reprendre l’ activitat o no.

QUÈ POT IMPEDIR CAMINAR?

Poques coses. Tota patologia susceptible de ser agreujada per la excursió : angina de pit o hipertensió per exemple.
Aquest problemes s’han de tractar de manera imperativa abans de reprendre tota activitat física.

COM PREPARAR-SE
La marxa és la millor preparació a l'excursió. Comenceu per 30 mn. Després, 1 hora de marxa al voltant de casa vostre.
Poc a poc, veureu que cada cop l’ exercici es fa més fàcil.
Si viviu a ciutat, baixeu del metro o de l’autobús dues estacions abans i camineu una mica.
Veureu com la progressió és molt ràpida.

EQUIPAR-SE BÉ
No cal gastar-se molts diners per equipar-se. Escolliu unes botes de qualitat, amb una bona sola, per no relliscar pells camins pedregosos.
La vostre motxilla ha de resultar còmoda i que s’ajusti correctament al ventre i a l’esquena. Un gran volum és inútil : Amb 30 litres n'hi ha prou.
Preneu aigua.
Una samarreta seca per poder-se canviar i evitar agafar fred, un polar fi i una protecció contra
la pluja. Penseu-hi, a la primavera la meteorologia és molt variable!.

CONDUCTES A EVITAR
Marxar com una bala, només baixar del cotxe, no esgoteu les vostres reserves d'entrada!
L'organisme és com el motor del vostre cotxe. Si augmenteu el nombre de revolucions en fred, us arrisqueu a trencar-lo.
El cor no esta preparat per un esforç massa important i ràpid.
En aquest cas, la respiració no aconsegueix oxigenar els músculs i el cor : hi ha un dèficit d’oxigen... El cos fabricarà així més residus que l'organisme no podrà evacuar: arribaran els cruiximents i las lesions.
Perquè fer-se mal a les cames?; per haver d’asseure’s a la vora del camí per recuperar l’alè, veient
passar a aquells que han marxat més tranquil•lament i que són finalment en millor forma que nosaltres ?

CONSELLS DE BASE
Camineu al vostre propi ritme, sense intentar seguir els més joves i els més endurits.
Per les vostres primeres sortides : escolliu un itinerari "tranquil", limitat en durada i en quilòmetres, sense dificultat de recorregut, sense desnivell.

LES MILLORS CONDUCTES A SEGUIR:
Certs incidents són fàcilment previsibles. seguint unes regles ben simples.
Hidratació: Beveu regularment aigua, sense esperar que sobrevingui la set. Amb alguns glops cada 20 mn. n'hi ha prou. Més, si fa molta calor, un s'ha d'hidratar, evitant però, totalment les aigües gelades. Un excursionista ben hidratat no patirà cap rampa.
Distensió: Sobrevé com ha conseqüència d'un esforç muscular massa important "en fred". N'hi ha prou amb escalfar progressivament els músculs per evitar-ho.
Estiraments: Oblidats per un 80 % dels excursionistes, són tanmateix indispensables al final de
l’excursió. Panxells, isquios, glutis i quàdriceps mereixen una cura especial.
Apreneu alguns exercicis d’estiraments fàcils d'efectuar, l’estirament requereix a penes 5 minuts i impedeix els dolorosos cruiximents de l'endemà i del l'endemà passat. Penseu-hi...

 
Bàner
Bàner
Segueix-nos

Bàner